In 2020 hebben we bij Vanbreda Risk & Benefits sterk ingezet op het uitbreiden en versterken van onze digitale dienstverlening. Je kosten online indienen of je ziekenhuisopname digitaal aangeven wordt alsmaar belangrijker en daar willen we op voorbereid zijn.
Zo lanceerden we begin 2020 de nieuwe Health Care website en in de zomer onze vernieuwde Vanbreda app. Van beide digitale oplossingen maken intussen al 215.000 verzekerden gebruik om hun medische administratie te beheren.
De wereld wordt alsmaar digitaler. Wij vinden het dan ook belangrijk dat wij dergelijke digitale oplossingen aan jou als verzekerde aanbieden om je medisch dossier eenvoudig en 24/7 bij ons te kunnen beheren. De coronapandemie heeft duidelijk gemaakt dat het opvolgen van de medische dossiers steeds vaker vanuit onze zetel gebeurt.
2 op 10 van onze verzekerden kiest ervoor om hun administratie via de website te regelen, omdat het vlot, makkelijk en zeer laagdrempelig werkt. Liefst 8 op 10 verkiest daar de Vanbreda app voor, omdat al je info veilig wordt opgeslagen in je profiel en je ingediende kosten makkelijk kan opvolgen tot ze terugbetaald zijn. Wist je trouwens dat de Vanbreda app voor 95% van de app gebruikers dé app is die ze verwachten?
Op een jaar tijd groeiden onze digitale kanalen, de app en website, uit tot de meest gebruikte manieren om een ziekenhuisopname aan te geven. Bijna de helft van alle hospitalisaties ontvangen we nu via onze app en website.
Je opname aangeven in de app of via de website doe je in minder dan 2 minuten. Via de handige formulieren op de website of stap voor stap in de app, begeleiden we jou om alle informatie correct en volledig door te geven. Zo helpen we je om fouten te vermijden of dat er informatie in je aangifte zou ontbreken. Je aanvraag komt meteen in jouw persoonlijk dossier terecht, wat de verwerkingstermijn versnelt.
Via de app ben je trouwens steeds op de hoogte van de verwerking van je aangifte. Je kan je dossier eenvoudig terug opzoeken wanneer je aankomt in het ziekenhuis en zo je 010-nummer wil doorgeven.
Via de app kan je heel gemakelijk je medische kosten indienen door er simpelweg een foto van te trekken en ze te uploaden. Aangezien je dat via jouw profiel doet, worden de kosten meteen gelinkt aan de juiste persoon. Ook hier zorgt de app, maar ook de website, voor een kortere verwerkingstijd, wat een snellere terugbetaling op jouw rekening betekent.
In totaal worden al 70% van alle medische kosten digitaal ingediend, 2 op 3 verzekerden gebruikt daar liefst de app voor. Bovendien vindt 87% van de verzekerden het eenvoudig om via die digitale kanalen hun kosten in te dienen. Die kosten blijven ook bewaard in de app zodat je op elk moment kan nagaan in welke stap van het verwerkingsproces ze zitten en wanneer je mag verwachten dat ze verwerkt zullen zijn.
Een andere nieuwigheid is dat je vanaf nu ook je afrekeningen ontvangt in de Vanbreda app. Zo zie je heel gedetailleerd hoeveel we jou kunnen terugbetalen van de ingediende kosten en op welk rekeningnummer dat zal gebeuren. Wanneer er kosten zijn die niet in aanmerking komen of waarvan de terugbetaling beperkt is, zetten we er ook kort bij waarom. Voor 96% van de mensen voldoet de afrekening aan hun verwachtingen, het is duidelijk en er zijn geen verrassingen.
Het gekende AssurPharma-systeem blijft ongewijzigd. Je hebt nog steeds je barcode(s) bij de hand, die je laat inscannen bij de apotheker wanneer je daar iets aankoopt. De BVAC-attesten worden rechtstreeks aan Vanbreda bezorgd. Zo kunnen wij een snelle en correcte terugbetaling op jouw rekening garanderen.
Voor alle kosten die in rechtstreeks verband staan met een hospitalisatie of een dossier Ernstige Ziekte, gebruik je de roze kaart. Als je ook geniet van een ambulante waarborg en je medische kost heeft niets te maken met een opname of ernstige ziekte dossier, dan gebruik je de groene kaart.
Aangezien je nu via de app het medisch dossier van jou en je gezin kan beheren, is het uiteraard vanzelfsprekend dat we die vertrouwelijk en veilig is. Om met de vernieuwde app te starten, maak je eerst een account aan zodat we al je persoonlijke en medische gegevens goed kunnen beveiligen. Dat is belangrijk voor ons en voor jouw privacy! 4 op de 5 gebruikers ervaart het installeren van de app als eenvoudig en voor 95% van de mensen voldoet hij volledig aan de verwachtingen.
Wij zijn ervan overtuigd dat de vernieuwde app een win-win situatie is voor jou én voor ons. Dat zie je ook in de stijging van onze klanttevredenheid. Onze verzekerden zijn het meest tevreden over de correcte en deskundige afhandeling van hun dossier, wat hand in hand gaat met een vlotte dienstverlening. Als er persoonlijk contact nodig is, kan je steeds rekenen op onze klantvriendelijke medewerkers.
We willen je dan ook van harte bedanken dat je de overstap hebt gemaakt of zal maken en ons zo toelaat jouw dossier vlot, digitaal en in alle veiligheid te verwerken.