Tussen Kerst en Nieuw, zijn we voor dringende vragen telefonisch bereikbaar van 9 u. tot 13 u. Een aangifte kan eenvoudig en snel via dit platform of onze app.
Between Christmas and New Year, we are available by phone for urgent questions from 9 AM to 1 PM. A declaration can be made easily and quickly through this platform or our app.
Entre Noël et le Nouvel An, nous sommes disponibles par téléphone pour les questions urgentes de 9h à 13h. Une déclaration peut être faite facilement et rapidement via cette plateforme ou notre app.
Je bent net bij je dokter geweest en je moet in het ziekenhuis worden opgenomen voor een ingreep. Dan zijn er een aantal zaken die je in orde moet brengen om je (dag)opname vlot te laten verlopen.
Via je dokter en de opnamedienst van het ziekenhuis krijg je al de nodige documenten om je opname praktisch te regelen. Neem deze informatie grondig door, zo ben je goed voorbereid op je verblijf in het ziekenhuis. Bijvoorbeeld: moet je je eigen slaapgerief en toiletzak meebrengen? Wat doe je met de medicatie die je thuis inneemt?
Naast deze praktische zaken, breng je Vanbreda best zo snel mogelijk op de hoogte van je opname. Dit kan via het online aangifteformulier of via onze Vanbreda app.
Na aangifte openen wij je opnamedossier. Zodra je aangifte verwerkt is, bezorgen wij je een 010-nummer, dat je op de dag van je opname moet doorgeven aan de inschrijvingsbalie in het ziekenhuis.
TIP: Als je de Vanbreda app op voorhand installeert,
heb je jouw medische kaarten en 010-nummer altijd bij de hand.
Bereid je ook voor op het financiële plaatje. Kies je voor een twee- of meerpersoonskamer? Of heb je liever een eenpersoonskamer? In dat geval kijk je best na of er in je hospitalisatieverzekering een vrijstelling te betalen is voor een eenpersoonkamer. Verder moet je er rekening mee houden dat het ziekenhuis supplementen zal aanrekenen op de kamerkosten en op de erelonen. Elk ziekenhuis hanteert hier zijn eigen tarieven. Vraag daar zeker naar. Zo kom je achteraf niet voor verrassingen te staan.
Bijstand via Assi-Link of Assi-Link+?
Heb je naast je hospitalisatieverzekering ook de bijstandspolis Assi-Link of Assi-Link+ dan moet je op voorhand met de beheerder van die polis contact opnemen als je een beroep wil doen op hun diensten. We denken dan bijvoorbeeld aan thuishulp of kinderopvang.
Door de aard van de ingreep kun je na de opname misschien niet op eigen kracht naar huis. Spreek op voorhand af wie je eventueel naar huis kan brengen. Moet je achteraf nog op controle bij je dokter? De kosten voor zulke raadplegingen en andere voor- en nazorgkosten worden vaak door je hospitalisatiepolis vergoed. Je kan dit nakijken in je polisvoorwaarden. Voor apothekerskosten raden we je aan AssurPharma te gebruiken om deze heel eenvoudig en volledig automatisch aan ons te bezorgen.
Heb je al deze voorbereidingen niet kunnen doen omdat je met spoed opgenomen bent? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.