Tussen Kerst en Nieuw, zijn we voor dringende vragen telefonisch bereikbaar van 9 u. tot 13 u. Een aangifte kan eenvoudig en snel via dit platform of onze app.
Between Christmas and New Year, we are available by phone for urgent questions from 9 AM to 1 PM. A declaration can be made easily and quickly through this platform or our app.
Entre Noël et le Nouvel An, nous sommes disponibles par téléphone pour les questions urgentes de 9h à 13h. Une déclaration peut être faite facilement et rapidement via cette plateforme ou notre app.
Een overzicht van een aantal tips and tricks voor een snelle en efficiënte verwerking van je kosten.
Voor apothekerskosten raden we je aan de AssurPharma-barcode te gebruiken via de Vanbreda app. Laat je AssurPharma-barcode scannen door de apotheker voor een volledig automatische terugbetaling. Jij hoeft daarna niets meer te doen, ook niet je BVAC attest door te sturen, wij bezorgen jou een overzichtelijke afrekening.
Al je andere medische kosten dien je bij voorkeur digitaal in. Waarom? Dan kunnen wij jou stap voor stap begeleiden zodat alles volledig en correct is ingediend. Op die manier komen je kosten onmiddellijk bij het juiste team om een snelle verwerking en terugbetaling te garanderen.
Tip: Via de Vanbreda app worden je persoonsgegevens opgeslagen in een handig profiel, waardoor het heel gemakkelijk wordt om medische kosten in te dienen!
Wanneer je je kosten indient, dan vragen wij je om het plan te kiezen waarvoor je kosten indient (hospitalisatie, ernstige ziekte of ambulante kosten).
TIP: Als je geniet van een waarborg "hospitalisatie/ernstige ziekten", dan kan het voordeliger zijn om je ambulante medische kosten die rechtstreeks verband houden met een ernstige ziekte in te dienen via deze waarborg "hospitalisatie/ernstige ziekten".
Bezorg ons de volledige opnamefactuur, met alle pagina's in de juiste volgorde. Om een correcte en volledige verwerking te kunnen garanderen, dien je elke pagina afzonderlijk in te scannen, of te fotograferen via de app.
Bezorg ons steeds individuele kwijtschriften. Overzichtslijsten worden niet aanvaard.
Apothekerskosten dien je in via de Vanbreda app. Via de app maak je eenvoudig gebruik van AssurPharma. Daarmee genereer je een barcode die je apotheker kan scannen. Zo wordt je BVAC-attest automatisch naar Vanbreda gestuurd.
Stuur je een BVAC-attest in via de website? Bezorg ons dan de individuele BVAC-attesten, geen overzichtslijsten. Om een correcte en volledige verwerking te kunnen garanderen, dien je elk attest apart in te scannen, of te fotograferen via de app.
Let op, we aanvaarden geen kosten via een externe link (zoals WeTransfer of Google Drive).