Tussen Kerst en Nieuw, zijn we voor dringende vragen telefonisch bereikbaar van 9 u. tot 13 u. Een aangifte kan eenvoudig en snel via dit platform of onze app.
Between Christmas and New Year, we are available by phone for urgent questions from 9 AM to 1 PM. A declaration can be made easily and quickly through this platform or our app.
Entre Noël et le Nouvel An, nous sommes disponibles par téléphone pour les questions urgentes de 9h à 13h. Une déclaration peut être faite facilement et rapidement via cette plateforme ou notre app.
Het kan gebeuren dat je als verzekerde geld moet (terug)betalen aan Vanbreda. Bijvoorbeeld wanneer we na een afrekening met Medi-Link een bepaald bedrag terugvorderen van jou of wanneer we je vragen je premie te betalen, als dat niet via je werkgever gebeurt. Moet je ons in zo’n geval een bedrag (terug)betalen, dan heb je daar 30 kalenderdagen de tijd voor.
Zolang je ons het bedrag in kwestie niet hebt (terug)betaald, kunnen wij beslissen om te wachten met de uitbetaling van pre- en posthospitalisatiekosten die je in verband met een (dag)hospitalisatie bij ons indiende. Zodra je ons het verschuldigde bedrag hebt betaald, geven we die geblokkeerde uitbetalingen vrij. We behouden ons echter het recht voor om eventueel openstaande verschuldigde saldo’s te verrekenen. We rekenen daar dan de geldende wettelijke intrestvoet bij aan.
Als je je betaling van de verschuldigde bedragen lang laat aanslepen, kunnen wij ook je werkgever inlichten en kunnen we de Medi-Link kaarten van je gezin blokkeren. Als je de gevraagde betaling na drie maanden nog altijd niet gedaan hebt, is die blokkering onherroepelijk.